En organisationsanalyse er relevant for alle typer organisationer, der oplever forandringer, vækst, omstruktureringer eller ønsker at forbedre samarbejde, trivsel, effektivitet mv..
En organisationsanalyse er relevant for alle typer organisationer, der oplever forandringer, vækst, omstruktureringer eller ønsker at forbedre samarbejde, trivsel, effektivitet mv..
Indsigt giver handlekraft....
En organisationsanalyse giver jer præcis viden om jeres aktuelle tilstand.
Baseret på kvalitative og kvantitative data, der afdækker både strukturelle og kulturelle dynamikker, giver analysen klarhed, så I kan træffe beslutninger på et oplyst grundlag.
Vi skræddersyr og designer analysen til jeres specifikke behov og målretter den præcis mod de fokusområder, der er vigtige for jer at blive klogere på.
I får indsigtsfulde anbefalinger, et stærkere beslutningsgrundlag samt konkrete og brugbare handlemuligheder.
✔️Organisationskultur
Hvordan påvirker værdier, normer og samarbejdsmønstre jeres organisatoriske performance og arbejdsmiljø?
✔️Trivsel og arbejdsglæde
Hvordan oplever jeres medarbejdere deres arbejdsdag, motivation og engagement?
✔️Ledelse og ledelsesstil
Hvordan påvirker Jeres tilgang til beslutningstagning, kommunikation og feedback jeres performance og medarbejderengagement? og effektivitet?
✔️Beslutningsprocesser
Hvordan træffer I beslutninger i jeres organisation - og i hvilket omfang opleves de som gennemsigtige, involverende og effektive?
✔️Kommunikationsveje og informationsflow
Hvordan opleves jeres interne kommunikation – er den klar, rettidig og relevant – og understøtter den videndeling, tillid og sammenhængskraft?
✔️Forandringsparathed og innovation
Hvordan håndterer organisationen forandringer og nye initiativer – og i hvilket omfang er der kapacitet og kultur til læring, udvikling og innovation?
✔️Strategisk retning og formålsforståelse
I hvilket omfang oplever medarbejdere og ledere at kende og kunne handle i overensstemmelse med organisationens mål, strategi og kerneopgave? og effektivitet?
✔️Tværgående samarbejde
Hvordan fungerer samarbejdet på tværs af afdelinger, faggrupper og ledelseslag – og hvordan påvirker det koordinering, opgaveløsning og fælles retning?
Priser:
Fabrikation af undersøgelsesdesign jvf. fokuspunkter for analysen
Dataindsamling og bearbejdning af data
Fremstilling af rapport med målrettede anbefalinger og indsatsområder
Pr. arbejdstime kr. 495 + moms
Vi er nye på konsulentmarkedet - derfor er vores priser i hele 2025 ekstra skarpe :-)
Kontakt:
Send en mail eller sms til Mads – så kontakter han dig hurtigst muligt for en uforpligtende dialog om jeres ønsker og behov - med jeres ambitioner og muligheder i centrum.
Ring/SMS til Mads:
tlf. 21 22 41 54
Sådan arbejder vi med organisationsanalyser....
Alle vores analyseforløb begynder med en grundig dialog med jer om det eller de områder af jeres organisation, der er behov for at undersøge nærmere. Vi formulerer sammen 1 - 3 konkrete fokusområder, som analysen skal målrettes.
Analysearbejdet har typisk 3 faser:
1
I den første fase udformer vi et undersøgelsesdesign og dataindsamlingsmetoden fastlægges, så analysen og datagrundlaget kan målrettes de specifikke fokusområder, der skal undersøges.
2
I anden fase gennemfører vi dataindsamling. Vi benytter os af både kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder så som spørgeskemaer, individuelle interviews og fokusgruppeinterviews mv.
Vi kan også finde på "at tage med ud i praksis" når det giver mening ift. at indsamle relevante data.
3
I tredje fase bearbejder og analyserer vi data og vi udarbejder en detaljeret rapport, målrettet jeres specifikke fokusområder.
Rapporten fremstiller datagrundlaget - og indeholder en omfattende analyse, målrettet jeres specifikke udviklingsbehov. Der gives konkrete bud på indsatser, der kan iværksættes for at imødekomme disse.
Refleksion - Læring - Relationer - Helhed - Sammenhængskraft - Indsigt - Viden - Handlekraft - Identitet - Performance - Dialog - Udvikling – Engagement – Transformation – Tillid – Nysgerrighed – Samskabelse – Innovation – Forandring – Mening – Bæredygtighed – Motivation – Proces – Ejerskab – Robusthed – Kommunikation – Dynamik – Fællesskab – Mod – Bevidsthed